Koncertplanlægning

Medlemsforeninger af SDM har deres egen programmæssige profil, men samarbejder i et vist omfang om at arrangere koncerter med solister og kammerensembler, som derved kan engageres til fordelagtige honorarer, lige som rejse- og opholdsudgifter kan deles mellem flere foreninger. Planlægningen foregår ved intern mailkorrespondance medlemmerne mellem. Musikforeninger, der har forslag, og musikere, som ønsker at tilbyde sig, kan sende en mail:

Send mail til alle musikforeningsformænd

P2 Kammermusikkonkurrence

SDM har ved tidligere konkurrencer udvalgt et ensemble til en koncertrække i musikforeningerne. Denne gang er der frit valg. 15 musikforeninger, der er blevet nævnt i programmet, har givet tilsagn om at engagere et af de ensembler, der deltog. (Programmet kan hentes her)

Førsteprisen gik til den polske guitarkvartet Erlendis. SDMs bestyrelse arbejder på at lave en turné med ensemblet.  Aftalte koncerter: Fuglsang Musikforening søndag 7. oktober 2018 kl. 15, Birkerød Musikforening tirsdag den 23. oktober, Brage i Randers: onsdag den 24. oktober, Kammermusik Odense: søndag den 28. oktober. Der er mulighed for at andre musikforeninger lægger koncerter i de mellemliggende dage. Der kommer også en turné i februar 2019, hvor man kan koble sig på Hobro Musikforenings koncert søndag den 24. februar og Viborg Musikforenings koncert den 25. februar. Musikforeningen Cæcilia har lavet aftale med Nordic String Quartet søndag den 5.maj 2019.

Erlendis Quartet

Anna Chorążyczewska, Adrian Furmankiewicz, Wojciech Jurkiewicz, Karol Mruk

Hjemmeside

De øvrige ensembler i konkurrencen var:

ítríó

Akkordeontrio (Helga K. Guðmundsdóttir, Jón Þ. Reynisson, Jónas Á. Ásgeirsson)

Aros Guitar Duo (pris for bedste fremførelse af et nyere dansk værk)

(Mikkel Egelund, Simon Wildau)

Jór Saxofonkvartet

Anja Nedremo, Henriette Jensen, Lisa Nyberg, Anna Magnusson)

Nordic String Quartet

(Heidrun Petersen, Mads Haugsted Hansen, Daniel Eklund, Lea Emilie Brøndal)